17 Aralık 2011 Cumartesi

ŞAŞIRT BENİ GOOGLE!


Bir arama motoru olarak tanımıştım Google’ı. Sonra da en güvenilir e-posta hizmeti sunmaya başladı. Git gide daha da genişledi kendi tarzında reklam sektörü yarattı. Google+ sosyal ağı, Google Beta (http://print.google.com), (http://www.google.com/alerts) gibi birçok kullanışlı araçlara el atmış bir teknoloji devine dönüştü. Şimdilerde ise her gün Arama motorundan çıkan sürprizlerle beni iyice şaşırtıyor. 

Mesela dün öğrendiğim çok güzel yeniliklerinden biri de : LET IT SNOW (kar yağsın)

Google’ın yeni yıla özel tasarladığı bir sürprizi :) Google arama motoruna LET IT SNOW yazın ve 5-10 sn. sonra ekranınıza sağanak yağış, kar taneleri yağmaya başlıyor. Ardından da ekranınız donmaya başlıyor, sis efekti yayılıyor. Mousu’unuzun yön tuşlarını kullanarak ‘BUZLU CAM’ ınızı silebilirsiniz ya da DEFROST düğmesine tıklayarak buzları eritin.Hatta o buzlu camlar üzerine benim yaptığım gibi istediğiniz yazıyı da yazın :)

Google’un bu güzel efektinin detaylarını internette araştırırken bunun gibi bir kaç özelliklerinin de olduğunu öğrendim. Aşağıdakıleri Google’ın arama motoruna yazın ve sonuçları görün:

1. LET IT SNOW – gelmiş geçmiş en şaşırtıcı ve müthiş kar yağdırma efekti

2. Google Gravity- Yer çekimine engel olamayan Google sayfa öğelerinin aşağıya düşmesi. İstersek öğeleri oraya buraya fırlatarak can sıkıntımızı da giderebiliriz.

3. Google interaktif grafik yapmayı da öğrenmiş ve böylece geometri ve matematik severlerinin de gönlünü fethetmiş oluyor. Arama motoruna örneğin:

  • 1. Sin(x) – basit bir fonksiyon 


  • 2. x/2, (x/2)^2, ln(x), cos(pi*x/5) – birden çok işlevi fonksiyon 


  • 3. (sqrt(cos(x))*cos(200x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(9-x^2), -sqrt(9-x^2) from -4.5 to 4.5 -- yazarak da KALP şeklindeki grafiği görebilirsiniz :)

4. Z or R Twice veya DO A BARREL ROLL – yazınca arama sayfasının bir kere döndüğünü göreceksiniz.

5. ASKEW veya TİLT – yazınca arama sayfanın bir yana hafif kaydığını görebilirsiniz.

6. What is the loneliest number?  – sorusu sorulduğunda cevabı Google Hesap makinesi size 1 olarak gösterecektir.

Tabiiki de Dev Google bununla sınırlanmayacak ve 2012de bizleri daha fazla sürprizlerle şaşırtamaya devam edecek gibi gözüküyor.

5 yorum:

nau dedi ki...

vay be bunsltin cogunu bilmiyodum :)

Aida dedi ki...

:) bilgi paylaştıkça güzeldir :) ben mesela bu kalp grafiğini beğendim en çok, ya sen?

Hasan Özütatlı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
MERVE dedi ki...

vay beee :) kar yağışına bayıldım,çok güzel.

Aida dedi ki...

Google :D biraz daha bekleyelim de görelim 2012de bizi daha da şaşırtacak :D

Yorum Gönder