12 Aralık 2011 Pazartesi

Babam ve Oğlum-Atam cana Uulum



Babam ve Oğlum: Hikayesi ve oyuncuları çok gerçekçi olan bir film. Türk sinemasında da önemli bir role sahip. Ayrıca Kırgız diline çevirilen İLK türk FİLM’dir.(Atam cana Uulum) Geçtiğimiz haftasonu bu filmin Kırgızca yayınlanan galasına gittim. Türk kardeşlerimizin başarılarını böylece kendi ülkemizde de tanıtmış oluyoruz :) Ve umuyorum ki Türkiye’de bu film nasıl da izlenme rekorunu kırdı ve başarının zirvesine çıktıysa, aynısı benim de ülkemde yaşanacak. Sonuçta Orta Asya insanın da damarında Türk kanı var. Aynı düşünce ve geleneklere sahipiz.

Gelgelelim filme: kaçıncı kez izliyorum her izleyişimde film sonunda yutkunmakta zorluk çekiyorum. Bu kadar mı etkiler insanı o son sahneler? Iyi kurgulanmış bir senaryo, sürükleyici bir hikaye, beni bir duygudan diğerine sürüklüyor. Gözlerimin dolmasına engel olamadığım sahneden, kahkaha attığım sahnelere geçişim çok hızlı oluyor. Yani Hüznü, acıyı, sevinci ve en önemlisi Pişmanlığı iç içe anlatıyor film.

Insaniz biz hepimiz hata yaparız. Önemli olan yaptıklarımızdan dolayı sonra da Pişmanlık duymamak. Sanırsam bu duyguyu en iyi anlatan karesi de oğlunu yitiren babanın kollarını açarak yıllar öncesine geri dönmek istemesi, pişmanlık haykırışı. ‘Açaydım kollarımı, Gitme diyeydim’ diye canı yanan Dede ve artık sonsuzluğa uğurlanan Sadık. En acısı da Anne ve babasını kaybeden masum yavru- Deniz.Ve Deniz’in akılda kalan sözü: İnsan büyüdükçe hayalleri küçülür mü?




5 yorum:

MERVE dedi ki...

bu filmi sinemada izlemeyi çok isterdim.. ama nerde izlenirse izlensin, kalbimize dokunan bi final olmuştu.. Çetin Tekindor harika bir oyucu,Dedemin insanlarında da aynı performansını göstermiş, o da duygu dolu izlemeni tavsiye ederim kuzucum..

Chyngyz dedi ki...

birinchi jolu korgonumdo iylagan elem.. :( :))

Aida dedi ki...

Merve: sağol canım. Öncümsün sen. hem blog ta olsun, hem kıvırma konusunda :D Senin N^1 izleyicinim ben

Aida dedi ki...

Chyngyz Bayke: men 5 jolu korup atam beshinchi jolu iylap atam. Ayabay tebeturgan film :)

Chyngyz dedi ki...

:)) tepkende da katu teep koyot da :))

Yorum Gönder